reklama

Fulghum mal pravdu:)

Robert Fulghum ( americký spisovateľ, filozof, spevák, unitársky pastor, učiteľ, maliar a sochár), napísal v osemdesiatom ôsmom skvelú knihu s názvom:,,Všetko, čo naozaj potrebujem vedieť, som sa naučil v materskej škole." - So všetkým sa podeľ. - Hrej fér. - Nebi ľudí. - Vráť veci tam, kde si ich našiel. - Upratuj po sebe. - Neber si nič, čo ti nepatrí. - Ak niekomu ublížiš, povedz prepáč. - Umývaj si ruky pred jedlom. - Splachuj. - Teplé koláčiky a studené mlieko ti urobia dobe. - Ži vyrovnaný život - trochu sa uč a premýšľaj, trochu kresli a maľuj, trochu spievaj a tancuj, hraj sa a pracuj. - Každý deň popoludní si zdriemni. - Keď vyrazíš do sveta, dávaj si pozor na dopravu, chyť sa niekoho za ruku a drž sa vždy s ostatnými pohromade. - Nikdy neprestaň žasnúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tiež som sa v materskej škole toho naučila veľa. Okrem týchto zásadných pravidiel života tiež aj to, že učiteľky sú tiež len ľudia a zväčša oplývajú tak pozitívnymi vlastnosťami ako aj negatívnymi...Zaujímavé je, že si spomínam ako som už ako dieťa vnímala fenomén nespravodlivosti a nestálosti v správaní dospelých, ktorí nemalou časťou prispievali k duševnému vývinu NÁS ešte nepoškvrnených bytostí..Veľmi rýchlo som si uvedomila, že privilegované deti sú tie, ktorých rodičia niečo vlastnia, prípadne majú vysoké postavenie,alebo aspoň vysoký príjem...Potom deti dokonale vyzerajúce a dokonale oblečené...Tiež som sa naučila, že žalobaby nikto nemá rád, tučibomby makarón a štrbavé baby sú outsaidri a najlepšie je kamarátiť sa s tými, ktorí sú obľúbení....Všetko, čo potrebujete vedieť sa teda naučíte už v materskej škôlke. Už tam funguje zákon džungle, nespravodlivosť, krutosť a boj o moc a pozornosť.My dospelí na to často zabúdame, keď nosíme naše deti do škôlky a myslíme si aké je to ľahké byť škôlkarom a celý deň sa hrať...Ale čím to je? Prečo, učiteľky neučia deti s láskou a trpezlivosťou? Prečo sú už malé deti plné zákernosti?Nevychovali nás zle? Všetkých....Učiteľky, deti, budúcich rodičov....Kto to začal a kam sa vytratila ľudskosť?Nedávno som mala príležitosť dosť dlhú dobu zastupovať v miestnej škôlke. Uvítala som túto príležitosť ako spôsob byť s mojím synom a tiež ako malý prieskum do sveta škôlok dnešných čias...Všetko bolo rovnaké..Chvíľami ma to frustrovalo, a potom som sa rozhodla niečo zmeniť vlastným príkladom.Vypracúvala som plány ako všetky ostatné učiteľky..až na to, že som okrem nich mala aj tie vlastné...Vždy mať pripravenú náruč a byť nablízkuVypočuť, pohladiť, adekvátne vyriešiť konfliktyTancovať a vedieť sa uvoľniťOdmeniť Netrestať, každý má dôvod správať sa pre niečo tak ako sa správaPochopiť aj to, čo nie je vysvetlenéSpievať uspávanky a čítať rozprávkyPohladiť vždy všetkých nie len niekohoSprávať sa spontánneHrať sa ako dieťaA vždy sa veľa spolu smiať:)Čas ktorý som strávila v škôlke ako dospelá bol najlepším a najproduktívnejším obdobím môjho života, čo sa týka práce...Ešte dnes nachádzam vo vreckách kabátov kamienky, vysušené kvietky a iné artefakty, ktoré som dostala z lásky za lásku, ktorú som dala:)

Soňa Sajenková

Soňa Sajenková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena- neobyčajná, komplikovaná, milujúca, hašterivá, túžiaca...Občas stratená, občas nájdená..Kočovná cigánka s večným nepokojom v srdci a uhrančivým pohľadom. Rozbúrená rieka aj pokojný prístav.Hrdinka absurdnej drámy s utopistickými predstavami o živote....Aj taká som:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu